Kontakty

Ostatnie komentarze

  • Konto firmowe jakie wybrać 2019?

    NiezadowolonyzIdea 26.11.2019 10:40
    Kto jeszcze korzysta z Idea Banku jak to bankrut który wycyckał ludzi na polisolokatach? Likwiduja ...

    Czytaj więcej...

     
  • Porównanie kont firmowych

    Angelica 15.01.2019 13:43
    Kto tu daje dobrą ocenę Idea bankowi jak ostatnio to najgorszy bank ever.

    Czytaj więcej...

     
  • Wciąż brak ustawy zajmującej się chwilówkami

    Michał 27.12.2015 14:18
    T-mobile coś zmienia cennik ale chyba przelewów natychmiastowyc h nie ruszy a i za kartę nie podniesie ...

    Czytaj więcej...

     
  • Konto firmowe w Banku Millennium

    Tomasz 21.11.2015 10:11
    A ja właśnie zamykam rachunek w mBanku z powodu tragicznych warunków dla przelewów poza UE. Nikt nie ...

    Czytaj więcej...

     
  • Ranking kont firmowych grudzień 2016

    Andrzej 16.07.2015 18:04
    Wszystkie te banki zarabiają na kontach firmowych. Jeżeli chodzi o mBank to po co brać Komfort jak ...

    Czytaj więcej...

     
  • Nabici w mBank- Sąd Najwyższy wydał wyrok

    Macius 16.06.2015 11:12
    Jakby był polski to by nie było tego wałka z oprocentowaniem które sobie ustalali jak chcą a nie ...

    Czytaj więcej...

     
  • Nabici w mBank- Sąd Najwyższy wydał wyrok

    Maciek 20.05.2015 13:06
    Za mBankiem stoją Niemcy dlatego sprawa jest przegrana nawet w Strasburgu w Europejskim Trybunale ...

    Czytaj więcej...

     
  • Konto firmowe jakie wybrać 2019?

    Monisia 03.03.2015 14:00
    Uwaga! Ci którzy korzystają z promocji "Start" zwrotu 600 zł na ZUS w ciągu roku, niech pod koniec ...

    Czytaj więcej...

     
  • Nabici w mBank wygrali przed sądem

    Kancelaria LEX 19.12.2014 10:09
    Witam, jeśli macie Państwo w dalszym ciągu problem z trwająca bądź upadłą polisą, zapraszam do kontaktu ...

    Czytaj więcej...

     
  • Wciąż brak ustawy zajmującej się chwilówkami

    Chorąży 01.12.2014 17:38
    Nic z tego projektu nie wyjdzie. Juz lobby chwilówkowe posmarowało komu trzeba aby ta ustawa w Polsce ...

    Czytaj więcej...

Gości:

Odwiedza nas 10 gości oraz 0 użytkowników.

Nabici w mBank wygrali przed sądem

W większości przypadków w walce klient-bank, to placówka bankowa odnosi zwycięstwo. Prawo mimo wszystko nie ułatwia karania nieetycznych sprzedawców. Uważa się bowiem, że skoro klient coś podpisał, to przecież wiedział, co podpisuje. Czy w rzeczywistości tak właśnie jest? Czy sprzedawcy informują klientów dokładnie o danym produkcie, konkretnej ofercie? Klienci instytucji finansowych zazwyczaj dostają po nosie, bo banki potrafią odpowiednio się bronić i znaleźć na nie haka nie idzie.

Walka o anulowanie kredytów hipotecznych we frankach, skasowanie niekorzystnych polis inwestycyjnych przez Getin Bank, oszukiwanie klientów przy zawieraniu umów na opcje walutowe w ING Banku Śląskim i wiele innych spraw. Wymiar sprawiedliwości zawsze jest po stronie instytucji finansowych. Nie wierzy w naopowiadanie bzdury, nie wnika w to, co pracownicy przekazują swoim potencjalnym klientom. Jest podpis na umowie, nie ma tematu! Jak wynika w większości przypadków, linia orzecznictwa zakłada, iż klient ma rozum i umie czytać, a jeśli czegoś nie przeczytał lub nie doczytał, to jego strata i jego problem. Czy tak jednak powinno być?

pułapka kredytowa z frankami

 

Z pewnością każdy z nas nie raz miał do czynienia z sytuacją, w której pracownik danej instytucji wskazuje jedynie palcem, w którym miejscu należy dokonać podpisu. Już czekają kolejni klienci, już widzimy dziwnie skierowany na nas wzrok, kiedy próbujemy zabrać się za czytanie. Wielu pracowników zniechęca do czytania umów, wielu w skrócie mówi, co w nich jest zawarte, wielu świadomie zachęca do danego produktu, a w rezultacie wie, jaki on naprawdę jest. Czy klient w takich przypadkach jest więc winny, że wierzy "profesjonaliście", że ufa mu, jako osobie pracującej na takim stanowisku?

Dziś chcielibyśmy jednak pokazać, że choć zdarza się to rzadko, to jednak można walkę z instytucjami finansowymi wygrać. Tak też się stało podczas walki klientów z mBankiem, którzy udowodnili, iż placówka ta niewystarczająco precyzyjnie podała w umowach kredytowych okoliczności, jakie pozwalałyby zmienić oprocentowanie. Dzięki wygranej, klientom firm ubezpieczeniowych udało się odzyskać pieniądze, które były potrącane przy rezygnacji z polis inwestycyjnych. Tu problem tkwił w umowie i niemożliwości zrozumienia jednego z jej warunków. To sprawiło, że klienci wygrali. W większości jednak przypadków, gdzie w papierach wszystko się zgadza, a chodzi o kłamstwo słowne ze strony pracowników, wygrać jest znacznie trudniej i bardzo, ale to bardzo rzadko kiedy się to zdarza.

Trybunał Sprawiedliwości powiedział jasno, iż nie wystarczy jedynie przekazać klientowi informacje o ryzykach, jakie związane są z danym produktem. Bank powinien dopilnować, aby klient tę informację zrozumiał. Takie jest podejście brukselskie, które z pewnością znacznie różni się od tego polskiego. Czy jest szansa, że w naszym kraju się to zmieni i klient zacznie być traktowany poważnie? Póki co zupełnie się na to nie zanosi!

Komentarze   

0 #1 Kancelaria LEX 2014-12-19 10:09
Witam, jeśli macie Państwo w dalszym ciągu problem z trwająca bądź upadłą polisą, zapraszam do kontaktu z naszą kancelarią. Zajmujemy się skutecznym odzyskiwaniem środków ze wszelkich produktów tego typu. www.kancelaria-lex.org 531 151 536
Cytować

Dodaj komentarz


Kod antyspamowy
Odśwież

 
Copyright © mbiznes.pl 2023